Hrvatski jezik
Dobrodošli na Hrvatski jezik -- učenički forum- Osnovna škola Vladimira Nazora, Škabrnja ... test faza... test faza... test faza... test faza


učenički forum - Osnovna škola Vladimira Nazora, Škabrnja ... test faza... test faza... test faza... test faza
 
Početna stranicaPočetna stranica  CalendarCalendar  FAQFAQ  PretraľnikPretraľnik  ČlanstvoČlanstvo  Korisničke grupeKorisničke grupe  RegistracijaRegistracija  Login  
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Latest topics
» 6. razred - vježba za inicijalni ispit
by andreja sub ruj 07, 2013 4:46 pm

» par njih :D
by gloriaa skara ned sij 08, 2012 5:49 pm

» Reci mi to online
by gloriaa skara ned sij 08, 2012 5:22 pm

» Ovo već znam - riješenja radne bilježnice
by gloriaa skara uto sij 03, 2012 11:58 am

» Inicijanlo paničarenje
by roko27 uto stu 29, 2011 1:43 pm

» Kod dečkiju?
by gloriaa skara sub stu 19, 2011 2:17 pm

» Ne prolazu kartice (neprolazu)
by gloriaa skara sub stu 05, 2011 10:24 am

» Pivo ili piva?
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 4:02 pm

» Štovati ili poštovati?
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 4:01 pm

» Stubište ili stepenište?
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 4:00 pm

» Zabranjeno preticanje ili pretjecanje?
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:58 pm

» Koliko je par, a koliko je nekoliko?
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:57 pm

» S radošću ili s radosti?
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:55 pm

» Zrcalo i ogledalo
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:54 pm

» Ju, je, ju, je
by Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:52 pm

prosinac 2016
ponutosričetpetsubned
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Pretraľnik
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Online
Ukupno je: 1 korisnik/ca online; 0 registriranih, 0 skrivenih i 1 gost.

/

Najviše korisnika/ca istovremeno online bilo je: 16, dana čet pro 12, 2013 12:15 pm.

Share | 
 

 Meša Selimović, Zlatna ptica (nastavni listić)

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
Hrvatski jezik
Admin


Broj postova : 99
Join date : 02.08.2011

PostajNaslov: Meša Selimović, Zlatna ptica (nastavni listić)   pon ruj 19, 2011 11:34 am



Obrazovna postignuća: Uočiti odnose među likovima u proznome djelu. Uočiti asocijativnost kao važan postupak u nastajanju proznoga teksta. Prepoznati simbol.


Roman Derviš i smrt, kao i sve knjige na svijetu, govori o traženju sreće, kaže nam autor u posveti, na samom početku. A početak je pesimističan: gorki stihovi iz Kurana koji uokviruju dijelo govore da je svaki čovek uvijek na gubitku. Derviš, šejh Ahmed Nurudin, narator i subjekt, gotovo lirski, sreću nije našao. Suočen sa smrću, traga za smislom svog postojanja, svodi račune sa samim sobom, pravi rezime jedne napete duhovne borbe. Piše potresnu ispovijest, opisuje grozničave napore svoje volje, suočene sa besmislom života na zemlji, neredom i nepravdom, dok pokušava očuvti svoje ljudsko dostojanstvo. Tako bi se, u nekoliko rečenica, mogla odrediti glavna tema Selimovićevog remek-dijela.




Meša Selimović, Zlatna ptica




Navod (citat) iz djela i pitanje:
Odgovori (predvidljivi, mogući):
1.
Ljeto je bilo….. na ravnici….. sat hoda od Save, uz nekada šnji han….. Ovaj nam navod kazuje:
a) vrijeme zbivanja

b) mjesto zbivanja

c) mjesto i vrijeme zbivanja
2.
Na ravnici… sat hoda od Save, uz nekada šnji han….. mladog derviša-askera/ …u čadorima/….. nekada šnji han/ …na munaru/ ….. neninih priča

Koje mjesto zbivanja naznačuju navedi izrazi?

3.
Kako dječak doživljava derviša i ostale vojnike? Ispiši izraze koji potvrđuju tvoje stajalište. Dječak ga je mnogo volio (možda više od svih).

4.
Kako opisuje svoje osjećaje prema njemu (dječaku)? Ispiši izraze koji potvrđuju tvoje argumente.

5.
Čemu se dječak nada kada vješa cvjetove o topolu?

6.
Koja situacija uvjetuje dijalog između dječaka i vojnika?

7.
Koje su odlike dijaloga u tekstu?

8.
Tko započinje i završava dijalog?

9.
Za čim čezne dječak kada su na nebu oblaci?

10.
Kojom je ganutljivom slikom prikazana dječakova čežnja da i za oblačna vremena ugleda sunce?

11.
Navedi osnovne misli iz razmišljanja mladoga vojnika o sebi kao dječaku u starome sedlu na tavanu roditeljske kuće.

12.
„Taj tavan me stvarao… i kao sjećanje.” Objasni.

13.
Gdje su zlatne ptice ljudskih snova, preko kojih se to bezbrojnih mora i vrletnih planina do njih dolazi? Objasni preneseno značenje ovoga navoda.

14.
Što zapažaš u opisima vanjskog i unutarnjeg prostora? Kakvi su s obzirom na dužinu, na doživljavanje osjetilima, na uporabu glagolskih oblika, na nazočnost osjećaja i misli?

15.
U tekstu razlikujemo dva dijela. Odredi im naslov, a potom ispiši početne i završne riječi ovih dvaju kompozicijskih dijelova u čitanci.



Što povezuje oba dijela teksta?

16.
Pripovjedač je primijenio

sljedeće načine (oblike)

pripovijedanja:

Pronađi i podcrtaj primjer za

svaki oblik pripovijedanja.
a) pripovijedanje u 1. osobi

b) pripovijedanje u 3. osobi

c) monolog – razmišljanje

d) dijalog

e) deskripcija (opis)
17.
Tko pripovijeda o svome doživljaju i o svome sjećanju? Pronađi dijelove teksta koji potvrđuju tvoj odgovor.
a) dječak

b) vojnik
18.
O kojoj životnoj pojavi piše književnik?

19.
Kakvo je pripovjedačevo stajalište prema toj temi?

20.
Kakvo simbolično značenje nosi u sebi zlatna ptica?


_________________
Hrvatski jezik


Zadnja promjena: Hrvatski jezik; pon ruj 19, 2011 7:14 pm; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Hrvatski jezik
Admin


Broj postova : 99
Join date : 02.08.2011

PostajNaslov: Re: Meša Selimović, Zlatna ptica (nastavni listić)   pon ruj 19, 2011 7:13 pm

Riješenje nastavnog listića




Navod (citat) iz djela i pitanje:
Odgovori (predvidljivi, mogući):
1.
Ljeto je bilo….. na ravnici….. sat hoda od Save, uz nekada šnji han….. Ovaj nam navod kazuje:
a) vrijeme zbivanja

b) mjesto zbivanja

c) mjesto i vrijeme zbivanja
2.
Na ravnici… sat hoda od Save, uz nekada šnji han….. mladog derviša-askera/ …u čadorima/….. nekada šnji han/ …na munaru/ ….. neninih priča

Koje mjesto zbivanja naznačuju navedi izrazi?
Bosna (Posavina – 1. dio).
3.
Kako dječak doživljava derviša i ostale vojnike? Ispiši izraze koji potvrđuju tvoje stajalište. Dječak ga je mnogo volio (možda više od svih).
– veselim plavim očima gledao je zadivljeno u vojnike; bili smo drugovi i prijatelji
4.
Kako opisuje svoje osjećaje prema njemu (dječaku)? Ispiši izraze koji potvrđuju tvoje argumente.
– drugovi su i prijatelji; bili smo već poznanici; njegovim je jezikom govorio.
5.
Čemu se dječak nada kada vješa cvjetove o topolu?
- da će na granama niknuti cvijeće
6.
Koja situacija uvjetuje dijalog između dječaka i vojnika?
- vješanje vijenca cvijeća o topoline grane
7.
Koje su odlike dijaloga u tekstu?
– kratak je, svodi se na pitanje i odgovor
8.
Tko započinje i završava dijalog?
dječak
9.
Za čim čezne dječak kada su na nebu oblaci?
- za suncem (za radošću)
10.
Kojom je ganutljivom slikom prikazana dječakova čežnja da i za oblačna vremena ugleda sunce?
– zašto ljudi ne probiju rupu u oblaku, zbog dječaka koji voli sunce
11.
Navedi osnovne misli iz razmišljanja mladoga vojnika o sebi kao dječaku u starome sedlu na tavanu roditeljske kuće.
- maštao je o nečemu novome; želio je promjenu; želio je sreću
12.
„Taj tavan me stvarao… i kao sjećanje.” Objasni.
– Čovjeka stvara i okolina, i mjesto, i prilike, i susreti; on se neprestano mijenja i novo prekriva staro koje se potpuno ne gubi, već se javlja kao trag, kao prepoznatljivi dio onoga prohujalog.
13.
Gdje su zlatne ptice ljudskih snova, preko kojih se to bezbrojnih mora i vrletnih planina do njih dolazi? Objasni preneseno značenje ovoga navoda.
Vojnik se pita: jesu li prepoznatljivi, makar i teški, načini koji omogućuju put do sreće do koje se dolazi samo velikim zalaganjem i ustrajnošću.
14.
Što zapažaš u opisima vanjskog i unutarnjeg prostora? Kakvi su s obzirom na dužinu, na doživljavanje osjetilima, na uporabu glagolskih oblika, na nazočnost osjećaja i misli?
– kratki su; smjenjuju se vidni, zvučni i dodirni opažaji; vidna je uporaba perfekta; opisi su puni emocija; razmišljanje je njihov bitan dio; u opis pejsaža i interijera ulaze obojica (1. dio)
15.
U tekstu razlikujemo dva dijela. Odredi im naslov, a potom ispiši početne i završne riječi ovih dvaju kompozicijskih dijelova u čitanci.
a) doživljaj mladoga vojnika,
njegove igre s dječakom koji želi
naći zlatnu pticu


b) sjećanje iz djetinjstva mlado­
ga vojnika koji je i sam skupa
sa svojom braćom čeznuo za
zlatnom pticom

Što povezuje oba dijela teksta?
- pojam zlatne ptice (ljudske težnje za srećom)
16.
Pripovjedač je primijenio

sljedeće načine (oblike)

pripovijedanja:

Pronađi i podcrtaj primjer za

svaki oblik pripovijedanja.
a) pripovijedanje u 1. osobi

b) pripovijedanje u 3. osobi

c) monolog – razmišljanje

d) dijalog

e) deskripcija (opis)
17.
Tko pripovijeda o svome doživljaju i o svome sjećanju? Pronađi dijelove teksta koji potvrđuju tvoj odgovor.
a) dječak

b) vojnik
18.
O kojoj životnoj pojavi piše književnik?
o sreći
19.
Kakvo je pripovjedačevo stajalište prema toj temi?
Svi ljudi teže sreći, a put do nje je težak.
20.
Kakvo simbolično značenje nosi u sebi zlatna ptica?
Ona je slika ljudske težnje za srećom.

_________________
Hrvatski jezik
[Vrh] Go down
Korisnički profil
 
Meša Selimović, Zlatna ptica (nastavni listić)
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Hrvatski jezik :: Učionica Hrvatskoga jezika :: Književnost :: 8. razred-
Forum(o)Bir: