Čitanje pjesničke zbirke i pripremanje bilježaka za pisanje školskog eseja
Čitajući pjesničku zbirku odlučite se za jedan od istraživačkih zadataka predloženih u radionici (vidi radionice) - Lirika, odlike i vrste - i pokušajte otkriti što povezuje veći broj pjesama (tema, motivika, stih, uporaba pjesničkih figura).
Kad organizirate umnu mapu, zabilježenim natuknicama pridružite potkrepe iz pjesama (citate). Svakoj bilješci pridružite barem jedan citat, izdvojite li više citata, lakše ćete birati pri pisanju školskoga eseja. Posegnite i za nekim književnokritičkim tekstom (recimo onim u predgovoru), pažljivo ga pročitajte i izdvojite one citate koji će potkrijepiti vaše tvrdnje o pjesniku. Proučite i biografiju pisca i zapišite najvažnije podatke (gdje je i kad rođen, koje je književne vrste stvarao, koja su njegova djela za pamćenje, čime je zadužio nacionalnu ili svjetsku književnost).
Pripremili ste sve potrebne materijale za pisanje eseja o pjesničkoj zbirci. Sad treba odlučiti čime započeti esej - analizom izabranog detalja (induktivno-deduktivna metoda) ili pak zaključcima o pjesniku pouzdanih autoriteta do kojih ste došli proučavajući književnokritičke tekstove (deduktivno-induktivna metoda). Pri pisanju eseja vodite brigu da svaka početna rečenica bude usklađena s prethodnom uvodnom i zaključnom rečenicom.
U bilježnici za školsku lektiru treba voditi računa o pravopisnoj i gramatičkoj točnosti. Provjerite točnost! Ako niste besprijekorni, još imate prostora za ispravke - ovo je tek vježba za nastup na satu i dokazivanje da ste pjesnika upoznali.