Hrvatski jezik
Dobrodošli na Hrvatski jezik -- učenički forum- Osnovna škola Vladimira Nazora, Škabrnja ... test faza... test faza... test faza... test faza
Hrvatski jezik
Dobrodošli na Hrvatski jezik -- učenički forum- Osnovna škola Vladimira Nazora, Škabrnja ... test faza... test faza... test faza... test faza
Hrvatski jezik
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


učenički forum - Osnovna škola Vladimira Nazora, Škabrnja ... test faza... test faza... test faza... test faza
 
Početna stranicaPočetna stranica  PretraľnikPretraľnik  Latest imagesLatest images  RegistracijaRegistracija  Login  
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Latest topics
» 6. razred - vježba za inicijalni ispit
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby andreja sub ruj 07, 2013 4:46 pm

» par njih :D
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby gloriaa skara ned sij 08, 2012 5:49 pm

» Reci mi to online
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby gloriaa skara ned sij 08, 2012 5:22 pm

» Ovo već znam - riješenja radne bilježnice
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby gloriaa skara uto sij 03, 2012 11:58 am

» Inicijanlo paničarenje
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby roko27 uto stu 29, 2011 1:43 pm

» Kod dečkiju?
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby gloriaa skara sub stu 19, 2011 2:17 pm

» Ne prolazu kartice (neprolazu)
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby gloriaa skara sub stu 05, 2011 10:24 am

» Pivo ili piva?
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 4:02 pm

» Štovati ili poštovati?
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 4:01 pm

» Stubište ili stepenište?
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 4:00 pm

» Zabranjeno preticanje ili pretjecanje?
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:58 pm

» Koliko je par, a koliko je nekoliko?
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:57 pm

» S radošću ili s radosti?
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:55 pm

» Zrcalo i ogledalo
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:54 pm

» Ju, je, ju, je
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyby Hrvatski jezik sub ruj 24, 2011 3:52 pm

oľujak 2024
ponutosričetpetsubned
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar
Pretraľnik
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Online
Ukupno je: 1 korisnik/ca online; 0 registriranih, 0 skrivenih i 1 gost.

/

Najviše korisnika/ca istovremeno online bilo je: 93, dana pon srp 31, 2017 3:27 am.

 

 Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi

Go down 
Autor/icaPoruka
Hrvatski jezik
Admin
Hrvatski jezik


Broj postova : 99
Join date : 02.08.2011

Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Empty
PostajNaslov: Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi   Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi Emptyuto kol 30, 2011 1:15 pm

5. razred

Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi 8E17D5C6-2DE7-FC40-9170-F95BB19B867D_thumb

1. Književnost
Ključni pojmovi: književnost, književni rod (lirika, epika, drama), književna vrsta.

Obrazovna postignuća: razlikovati književne rodove s obzirom na vanjski oblik (proza, lirika, drama).



2. Obilježja pripovjednoga teksta
Ključni pojmovi: pripovijedanje, događaj ili radnja, osnovna misao, proza.

Obrazovna postignuća: uočiti da pripovjedni tekst pripovijeda o radnji; uočiti osnovnu misao pripovjednoga teksta.



3. Fabula i dijelovi fabule
Ključni pojmovi: fabula, dijelovi fabule, poglavlje.

Obrazovna postignuća: prepoznati i imenovati dijelove fabule (uvod, zaplet, vrhunac, rasplet radnje); uočiti poglavlje u dječjem romanu.



4. Načini pripovijedanja
Ključni pojmovi: pripovjedač u 1. i 3. osobi, pripovijedanje, opisivanje, dijalog.

Obrazovna postignuća: razlikovati pripovijedanje u 1. i 3. osobi; uočiti odnos pripovjedača u 1. i 3. osobi prema pripovijedanome - oprimjeriti ga navodima iz teksta; razlikovati dijelove teksta koji iznose tijek radnje, opisivanje i dijalog.



5. Lik u književnome djelu
Ključni pojmovi: karakterizacija lika govorom i postupcima.

Obrazovna postignuća: prepoznati i imenovati osobine lika u proznome i dramskome djelu; oprimjeriti govornu i etičku karakterizaciju navodima iz teksta.



6. Pustolovni roman
Ključni pojmovi: pustolovni roman.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja pustolovnoga romana; odrediti dijelove fabule; okarakterizirati lik (etički, govorno) i odnose među likovima.



7. Preneseno značenje u književnom djelu
Ključni pojmovi: preneseno značenje, pjesnička slika, poslovica, zagonetka.

Obrazovna postignuća: zamijetiti preneseno značenje iskazano personifikacijom i pjesničkom slikom u književnim djelima.



8. Lirsko pjesništvo
Ključni pojmovi: lirska pjesma, motiv, vezani i slobodni stih, naziv stiha prema broju slogova.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja lirske pjesme; prepoznati i imenovati motive i temu; prepoznati i razlikovati vezani od slobodnoga stiha; imenovati vezani stih prema broju slogova; uočiti ritam u vezanome i slobodnome stihu.



9. Stilska izražajna sredstva
Ključni pojmovi: onomatopeja, kontrast, epitet.

Obrazovna postignuća: prepoznati i imenovati stilska sredstva u poetskome i pripovjednome tekstu; razlikovati epitet od pridjeva.



10. Tematska i vrstovna podjela lirskih pjesama
Ključni pojmovi: domoljubna, pejsažna i ljubavna pjesma, himna, haiku.

Obrazovna postignuća: razlikovati domoljubnu, pejsažnu i ljubavnu pjesmu s obzirom na temu i glavnu misao pjesme; hrvatska himna; uočiti obilježja himne, uočiti obilježja haiku pjesme.



11. Dramski tekstovi
Ključni pojmovi: tekst za izvođenje na pozornici, dijalog, monolog, didaskalije.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja teksta namijenjena izvođenju na pozornici; razlikovati dijalog od monologa.



6. razred

Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi D23D6B82-872B-4E4B-B3DB-BB0B5136AB6F_thumb



1. Odnos teme i motiva u književnome djelu

Ključni pojmovi: tema motiv.

Obrazovna postignuća: zamijetiti i izdvojiti motive (najmanji dio teme, poticaj doživljaj u, događaju, sukobu) u tematskome kontekstu.



2. Usmena (narodna) književnost

Ključni pojmovi: usmena književnost, stalni epitet, epski deseterac, epska i lirska pjesma.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja epske i lirske narodne pjesme; uočiti stalni epitet i deseterac kao obilježja usmenoga stvaralaštva; razlikovati epsku od lirske pjesme na temelju oprjeke događaja ili doživljaja.



3. Pripovjedne vrste: crtica, anegdota, vic

Ključni pojmovi: crtica, anegdota, vic.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja crtice, anegdote, vica.



4. Povjestica

Ključni pojmovi: povjestica, lirsko-epsko djelo, kompozicija.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja povjestice kao djela koje ima elemente pjesničkoga i pripovjednoga izraćavanja; razlikovati povjesticu od lirske pjesme.



5. Povijesni i znanstveno-fantastični roman

Ključni pojmovi: povijesni roman, znanstvenofantastični roman.

Obrazovna postignuća: razlikovati romane prema tematsko-motivskomu sloju; prepoznati načine pripovijedanja.



6. Pjesničke slike

Ključni pojmovi: pjesnička slika.

Obrazovna postignuća: spoznati pjesničku sliku kao slikovni izraz doćivljen osjetilom vida, sluha, njuha, okusa i dodira; uočiti motive u pjesničkim slikama i povezati ih s osjetilima kojima su zamijećeni.



7. Stilska izražajna sredstva

Ključni pojmovi: ponavljanje, asonanca, aliteracija.

Obrazovna postignuća: prepoznati i imenovati stilska sredstva u poetskome i proznome tekstu, uočiti ulogu ponavljanja istih glasova, riječi, izraza, rečenica u ostvarivanju ritma.



8. Dijalektno pjesništvo

Ključni pojmovi: su zavičajni motivi; čakavsko, kajkavsko i štokavsko pjesništvo.

Obrazovna postignuća: prepoznati suodnos zavičajnoga govora (narječja ili dijalekta) i zavičajnih tema i motiva; uočiti ritmičnost u pjesmama na narječjima.



9. Vrste kitica (strofa)

Ključni pojmovi: vrste kitica (strofa) prema broju stihova, vrste ritma.

Obrazovna postignuća: odrediti i imenovati kiticu (strofu) prema broju stihova; dvostih, trostih, četverostih; prepoznati vrste rime: parna, obgrljena, ukrštena.



10. Dramski tekst

Ključni pojmovi: drama, dijelovi dramskoga teksta.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja i dijelove dramskoga teksta: dramski sukob, dramski likovi, dramska situacija, čin: prepoznati dramski sukob kao temelj dramskoj radnji.





7. razred

Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi BC08065E-CB46-6B46-9052-07C505D45E08_thumb


1. Ideja u književnome djelu

Ključni pojmovi: ideja.

Obrazovna postignuća: uočiti ideju u književnom djelu; razlikovati ideju od pouke.



2. Slijed događaja u pripovjednome djelu

Ključni pojmovi: kompozicija, kronološki slijed, retrospekcija.

Obrazovna postignuća: uočiti kompoziciju u pripovjednome djelu; prepoznati kronološki slijed; prepoznati retrospekciju.



3. Mit i legenda

Ključni pojmovi: mit, legenda, tematika mitova i legenda, likovi u mitu i legendi.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja mita i legende; razlikovati mit i legendu; uočiti značajke lika u mitu i legendi.



4. Biografija, autobiografija

Ključni pojmovi: biografija, autobiografija.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja biografije i autobiografije.



5. Socijalna tematika u pjesništvu i prozi

Ključni pojmovi: socijalni roman, socijalna pripovijetka, socijalna pjesma.

Obrazovna postignuća: uočiti socijalne motive i teme u pjesničkim i pripovjednim tekstovima.



6. Kriminalistička pripovijetka i kriminalistički roman

Ključni pojmovi: kriminalistička pripovijetka i kriminalistički roman.

Obrazovna postignuća: uočiti motive, teme i značajke likova u pripovjednim djelima kriminalističke tematike.



7. Lik u književnome djelu

Ključni pojmovi: etička karakterizacija, psihološka karakterizacija, socijalna karakterizacija, portret; motiviranost postupaka lika.

Obrazovna postignuća: uočiti značajke lika u književnome djelu; prepoznavati načine karakterizacije lika u književnome djelu; odrediti portret lika u književnome djelu; uočiti motiviranost postupaka likova i njihove međuodnose.



8. Stilska izražajna sredstva: metafora, hiperbola, gradacija

Ključni pojmovi: metafora, hiperbola, gradacija.

Obrazovna postignuća: prepoznati i objasniti metaforu; prepoznati i imenovati hiperbolu i gradaciju u književnom tekstu.



9. Sonet

Ključni pojmovi: sonet.

Obrazovna postignuća: prepoznavanje, razotkrivanje.



10. Balada

Ključni pojmovi: balada.

Obrazovna postignuća: uočiti lirsko-epska obilježja balade; primijeniti znanja o strofi, stihu, lirskoj i epskom u pjesmi te stilskim sredstvima pri interpretaciji balade.



11. Teme lirskih pjesama

Ključni pojmovi: misaona (refleksivna) i duhovna (religiozna) pjesma.

Obrazovna postignuća: uočiti teme i motive u misaonim i duhovnim pjesmama.



12. Dramske vrste

Ključni pojmovi: komedija, tragedija, drama u užem smislu riječi; dramski prizor.

Obrazovna postignuća: razlikovati komediju, tragediju i dramu u užem smislu riječi; uočiti dramski prizor.





8. razred

Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi 8405AA58-6616-4144-A914-0B9FBFACF5CB_thumb


1. Pristup temi u književnom djelu: humor, ironija, satira

Ključni pojmovi: humor, ironija, satira.

Obrazovna postignuća: uočiti odnos pripovjedača, pjesnika i dramskoga pisca prema temi.



2. Putopis

Ključni pojmovi: putopis, opis putovanja, asocijacija.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja putopisa; uočiti asocijativnost kao vaćan postupak u nastajanju putopisa.



3. Novela

Ključni pojmovi: novela, psihološko i emotivno prikazivanje lika.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja novela; uočavati odnose među likovima u noveli.



4. Moderna bajka

Ključni pojmovi: klasična bajka, moderna bajka.

Obrazovna postignuća: razlikovati modernu bajku od klasične.



5. Ep

Ključni pojmovi: ep, epski junak, pjevanje.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja epa i njegove dijelove (pjevanja); uočiti značajke epskoga junaka.



6. Stilska izražajna sredstva: simbol, alegorija

Ključni pojmovi: simbol, alegorija.

Obrazovna postignuća: prepoznati simbol; prepoznati i objasniti alegoriju; prepoznati i objasniti alegoriju u pripovijetki (alegorijska pripovijetka) i pjesmi (alegorijska pjesma).



7. Kompozicija lirske pjesme

Ključni pojmovi: suodnos teme i motiva, pjesma u prozi.

Obrazovna postignuća: uočiti povezanost teme i motiva u lirskoj pjesmi; uočiti obilježja pjesme u prozi.



8. Ritam u lirskoj pjesmi

Ključni pojmovi: elipsa, inverzija, opkoračenje, stanka, prebacivanje.

Obrazovna postignuća: uočiti elipsu, inverziju, opkoračenje, prebacivanje i stanku kao ritmotvorne elemente u lirskoj pjesmi.



9. Dramske vrste

Ključni pojmovi: monodrama, protagonist, antagonist, unutarnji monolog.

Obrazovna postignuća: uočiti obilježja monodrame; razlikovati protagonista i antagonista u dramskome tekstu; uočiti obilježja unutarnjega monologa.



10. Književnost - umjetnost riječi

Ključni pojmovi: pisac i pripovjedač, lirski subjekt.

Obrazovna postignuća: razlikovati pisca od pripovjedača ili lirskoga subjekta; uočavati kako se ista tema ostvaruje u različitim književnim rodovima i vrstama; usustaviti temeljna književna znanja.



11. Književna baština

Ključni pojmovi: Marko Marulić - otac hrvatske književnosti; stari pisci hrvatski prema načelu zavičajnosti.

Obrazovna postignuća: znati ulogu Marka Marulića u hrvatskoj književnosti; imenovati jednoga književnika starije hrvatske književnosti iz svoga zavičaja.
[Vrh] Go down
 
Što moram naučiti o književnosti u osnovnoj školi
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Hrvatski jezik :: Učionica Hrvatskoga jezika :: Književnost-
Forum(o)Bir: